Lună: iulie 2021

Proiect internațional eTwinning “#Be NetWise”

Proiect internațional eTwinning “#Be NetWise” decembrie 2020 – iunie 2021

Parteneri:

Școli din Turcia, România, Serbia și Tunisia.

Coordonatori la nivel de școală: prof. Urs Marcela și prof. Drugaș Corina.

La desfășurarea proiectului au mai participat: director, prof. Cotca Alina, prof. Bîdiliță Vasile și ing. Căpitanu Adrian.

Elevi implicați: Macarie Mihail (IX D liceu zi), Paluțiu Sonia (IX D liceu zi ), Bojte Denis (9 C profesională), Petrila Flavius (X C liceu zi), Takacs Raisa (X C liceu zi), Mândruț Crina (11 E profesională), Pașca Răzvan (11 E profesională), Popa Crina (XII C liceu zi).

Obiectivele proiectului:

  • să-i ajute pe elevi la o înțelegere superioară a conceptului de alfabetizare media;
  • să-i învețe pe elevi despre drepturi și responsabilități în mediul digital;
  • să-i ajute pe elevi în înțelegerea semnificațiilor drepturilor digitale și a responsabilităților digitale;
  • să-i ajute pe elevi să recunoască oportunitățile oferite de mass-media individului;
  • să exploreze concepte precum acces, urmărire, utilizare, evaluare, producție și partajare de informații;
  • să-i ajute pe elevi să recunoască obstacolele în calea accesului la informații corecte și fiabile;
  • să-i învețe pe elevi cum să creeze diferite tipuri de mesaje media adecvate scopului și publicului țintă;
  • să-i ajute pe elevi să înțeleagă modul în care limbajul, textele, sunetele și imaginile sunt utilizate pentru a obține mesaje media convingătoare;
  • să-i ajute pe elevi în a diferenția o informație eronată, falsă de una adevărată;
  • să le ofere elevilor oportunități de dezvoltare a abilităților de utilizare a Tehnologiei Informației și Comunicării (TIC);
  • să-i ajute pe elevi să conștientizeze și să învețe importanța de a fi cetățeni activi pentru societate;
  • să-i ajute pe elevi să-și îmbunătățească cunoștințele de limbă engleză, pentru a le folosi în situații din viața reală.

Rezultatele proiectului:

– prezentarea școlilor, a orașelor și a țărilor;

– logo-ul/personajul și posterul proiectului;

– întâlniri online folosind aplicația ZOOM și GOOGLE MEET;

– e-books (cu ajutorul aplicației Story Jumper) cu titlul: Mentor Teachers, The Power of MediaLanguage Challenge Time, Fake News in History, A Story – Have you seen this part? etc.;

– revistă digitală (aplicația Flipsnack) – Fake News – A Manual for Teenagers;

– expoziție de fotografii virtuală (aplicația Emaze)

– clipuri video – How can media be our power?, News Report – Covid 19, Media Literacy Process, Safer Internet Day etc.

– prezentări personale folosind aplicația Voki;

– postere publicitare, infografice turistice, benzi desenate și desene tematice;

– jocuri online și quizzes;

– calendar tematic etc.

Link proiect: https://twinspace.etwinning.net/139573/home

ebook-uri realizate în mod colaborativ:

https://www.storyjumper.com/book/showframe/102810296/605b5b87347d4#page/1
https://www.storyjumper.com/book/showframe/105099196/BeNetWise-Projectnbsp#page/1
https://www.storyjumper.com/book/showframe/106946506/609435534597e#page/1
https://www.storyjumper.com/book/showframe/106685576/BeNetWise-Media-Guard-Team-HAVE-YOU-SEEN-THIS-PART-#page/1

 Prezentări video realizate colaborativ:

Galerie foto virtuală:https://www.emaze.com/@AOTTZIQFO/benetwise-project?autoplay&hidebuttons

Proiect internațional eTwinning “MusicLexis: The most fun dictionary ever! II”

Proiect internațional eTwinning “MusicLexis: The most fun dictionary ever! II”  ianuarie – iunie 2021

Parteneri:

  • Școli din Grecia, Turcia, România, Ungaria, Croația, Estonia și Polonia
  • Coordonator la nivel de școală de prof. Urs Marcela
  • Au mai colaborat: director, prof. Cotca Alina, prof. Drugaș Corina, prof. Bîdiliță Vasile și ing. Căpitanu Adrian.
  • Elevi implicați: Mortan Gabriela, Petrila Flavius, Pop Alex, Scorțea Denisa, Szegedi Roland și Takacs Raisa  din clasa a X-a C – intensiv engleză.

Obiectivele proiectului:

  • să-i ajute pe elevi să învețe vocabular nou în alte limbi europene, într-un mod distractiv;
  • să sporească interesul elevilor de a învăța limbi străine;
  • să permită elevilor să cunoască sunetele și fonetica altor limbi europene;
  • să ofere elevilor posibilitatea de a-și exersa abilitățile de comunicare în limbi străine;
  • să  permită elevilor să descopere și să aprecieze muzica specifică altor culturi europene;
  • să sporească abilitățile digitale ale elevilor prin utilizarea platformei Twinspace și a site-ului MusicLexis.
  • să dezvolte creativitatea elevilor.

Rezultatele proiectului:

– logo-ul și posterul proiectului;

– 6 întâlniri online folosind aplicația ZOOM;

– panouri Padlet tematice: Muzica în viața noastră, Cântece preferate, Cuvinte noi etc.

– contribuții la dicționarul în limba engleză (traduceri) și contribuții la dicționarul în limba română (cuvinte și melodii).

Link proiect: https://twinspace.etwinning.net/156258

Pagina Wiki – dicționar limba engleză:

http://en.musiclexis.com/index.php/Main_Page   

Pagina Wiki – dicționar limba română:

http://ro.musiclexis.com/index.php/Pagina_principal%C4%83